Zwangerschapsyoga

Foto Sandra zwangerZwanger ?

Met zelfvertrouwen en ontspannen naar je bevalling toe leven

Met behulp van yogaoefeningen kun je ontspannen en op zachte wijze kracht ontwikkelen voor de bevalling. De oefeningen zijn gericht op het helpen dragen gedurende de 40 weken van de zwangerschap. Behalve aandacht voor een ontspannen innerlijke houding heeft de docente oog voor bewustwording van een juiste lichamelijke houding om het bekkengebied en de rug te versterken cq. te ontlasten. Ontspanning en ontstressen zijn sleutelwoorden.

 

N.B. Handig om alvast te weten:

Vanaf september starten de lessen – bij voldoende aanmeldingen – weer op maandagavond van 19.15 – 20.45 uur. Bij zeer vergevorderde zwangerschap kan het raadzaam zijn om 1 of 2 privelessen te volgen op een nader af te spreken tijdstip.

 

Ontspanning, bevallen en het persen

In de zwangerschapsyogalessen wordt geleerd om:

  • zo volledig mogelijk te ademen met veel aandacht voor de vanzelfsprekendheid van het ademproces
  • op zo natuurlijk mogelijke wijze te leren werken met de sterke persdrang met behulp van doeltreffend gebruik van de adem, de ademhalingsspieren en het middenrif
  • je bewust te worden en te blijven van een ontspannen en toch krachtige lichamelijke houding
  • om te gaan met pijn en spanning
  • het belangrijkste thema in de partnerles is: de ademhaling en het persen (een vriendin of ander familielid is ook welkom); bij voldoende belangstelling kan een tweede partnerles worden gegeven met als thema: gebruik maken van drukpunten en eenvoudige massagetechnieken: prettig voor in de zwangerschap maar zeker ook bij de bevalling tijdens de ontsluitingsfase

Er is gelegenheid om met elkaar ervaringen uit te wisselen. Al met al 1,5 uur per week voor jezelf om je te kunnen voorbereiden op de bevalling en het moederschap cq. ouderschap. Yoga-ervaring is niet nodig.

 

Wanneer en hoe lang kun je meedoen?

Je kunt je aanmelden vanaf de 21e week van je zwangerschap. Aanmelding kan echter tot dicht bij de bevallingsdatum: beter enkele lessen meegenomen dan helemaal niets. Aangeraden wordt om zo lang les te nemen dat je de oefeningen goed eigen hebt gemaakt, liefst minimaal 6 lessen.  Als je het fijn vindt kun je doorgaan met de lessen tot aan het einde van de zwangerschap. Incidenteel zijn privélessen mogelijk.

 

Tijdstip en locatie, ofwel wanneer en waar zijn de lessen:

Elke maandagavond van 19.15 – 20.45 uur. Locatie: Reigerlaan 165, 2903 LG  Capelle aan den Ijssel. De partnerlessen vinden plaats op ditzelfde tijdstip.

 

Tarieven en lessen inhalen of be-eindigen

 

Aanmelden of informatie opvragen kan via het Aanmeldformulier of contactformulier. Bellen kan natuurlijk ook: 0642675840.

 

Interessant? Ik waardeer het als je dit deelt. Dank!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email