Hoe voel jij je bij de ‘toestand in de wereld’? Dagelijks komen we op wat voor manier dan ook in aanraking met alle spanningen die er zijn in de wereld, onder meer via de social media. Op zich prima: zonder spanning geen leven.
Het kan echter zijn dat je je wilt afschermen voor negativiteit. In het begin zal dit lijken te werken, alleen: lijden schijnt toch bij het leven te horen. Het is overal om ons heen, naast ook de heel mooie dingen.
chaotischhoofd
Sutra’s I.1 t/m I.4 Patanjali en een meditatie.
Ooit kwam ik deze zin tegen via “de Dagelijkse Gedachte”:
< Laat de dingen komen zoals ze zijn geweven in je levenslot. Wat kan er beter in je behoefte voorzien? >
Deze zin verwijst naar jouw eigen dagelijkse leven. Hierin zullen zaken meer of minder naar tevredenheid verlopen, misschien niet altijd even duidelijk.

