Word ontspannen leniger, fitter en ook geestelijk flexibeler

Jij ontdekt je innerlijke vrijheid, kalmte en vrede. Onderneem vitaal de dingen die er voor jou toe doen!
Bekijk de Aanbiedingen
u

Je bent druk in je hoofd, je voelt je vaak wat opgejaagd.

Je mist ruimte voor jezelf. Je beweegt ‘genoeg’ en hebt veel ballen hoog te houden en wil alles goed doen. Je neigt jezelf te ‘bekeuren’ en vindt het lastig omgaan met fouten en imperfectie, ook bij anderen. Tijd nemen voor rust is niet eenvoudig, want je wilt toch eerst ‘dit en dat opgelost zien’ voordat je het genieten toelaat. Zelfs burnout ligt op de loer of is al een feit.

u

Je lichaam voelt stijf, stram, je hebt vage klachten en geen conditie.

Je kunt er niet toe komen om lichamelijk in beweging te komen, je gunt jezelf niet de ruimte om aan je conditie te werken. Of bewegen en oefeningen doen is ‘niet jouw ding’. Je leest liever een boek in je beperkte vrije tijd. Hoe het ook zij, je voelt dat het zo de verkeerde kant opgaat met je gezondheid. Ook kan je fysiotherapeut of huisarts je hebben geadviseerd Yoga te gaan doen. Ergens diep in je zegt een stemmetje: “Ga er wat aan doen, niemand anders doet het voor je!

u

Je bent op zoek naar jezelf.

Je voelt je best happy en wil je nog beter voelen en een leniger en sterker lichaam krijgen. Je wilt alles uit het leven halen en wil alle ‘tools’ hiervoor aangrijpen.
Soms voel je je onverzadigbaar in je zoekacties en vraag je je wel eens af: Is dìt mijn leven? Moet ik het hier mee doen?

Of: Vind je het moeilijk om te genieten en weet je niet goed waardoor dit komt? Je ademhaling loopt niet altijd even lekker en is vaak oppervlakkig. Misschien overvallen paniekgevoelens je wel eens, mogelijk door nare (jeugd)ervaringen.

Met YOGA Ontspannen en toch energiek

Welke (on)verwacht mooie resultaten bereik je met YOGA?

N
De signalen in je lichaam leer je beter herkennen.
N
Je ademhaling verruimt wat helend is voor allerlei klachten, ook beginnende RSI-klachten.
N
Geleidelijk aan ga je je fitter, leniger en gezonder voelen met meer souplesse van de wervelkolom en stevigheid van de spieren.
N
Een sterker zenuwgestel.
N
Je leert beter/zachter omgaan met (hardnekkige) emoties door: Aanvaarding (onder meer bij verliessituaties), het veroordelen los te laten en zelfvertrouwen op te bouwen.
N
Met je nieuw verworven inzicht ontdek je HOE je meer rust en vrede in je leven kan brengen, zodat spanningen - ook bij een druk leven – gemakkelijker worden opgelost.
N
Je leert wat innerlijke vrijheid en eigen-waarde is ☺.
N
Het gegeven “Goed voor jezelf zorgen”, krijgt meerdere dimensies.
N
Bij een lidmaatschap neem je de benodigde tijd om door te ontwikkelen en yoga te integreren in je dagelijks leven, zodat je meer gaat genieten van grote en kleine dingen.

“Jou inspireren via yogalessen en -coaching om gelukkig en in goede gezondheid te leven met succes in de dingen die je onderneemt. Dit is waar mijn hart ligt.”

Jij ontdekt ook dat levensvreugde om de hoek ligt.

Hallo, ik ben Nelleke!
Op mijn 44e kreeg ik vlinders in mijn buik van een advertentie over een yogadocentenopleiding. De docentenopleidingen die volgden gaven mij véél! In eerste instantie een andere blik op mijzelf en mijn omgeving. En geleidelijk meer plezier en inzicht in mijzelf.
Het yogawerk bleef toch nog lange tijd tamelijk rationeel hoofdwerk, waardoor mijn leven nog niet lekker liep. Door vaak mijn neus te stoten, te willen blijven leren, en echt in mijzelf te durven kijken – wat ik mijn cursisten al zo mooi kon vertellen om te doen ☺ – werd ik echt blijer en vrijer en durfde beter voor mijn passie uit te komen. Behalve dat ik een flexibeler en sterker lichaam kreeg, ging ik meer ‘voelen’ in plaats van denken, durfde authentiek te zijn in mijn daden die meer vorm kregen. Dat een gezond lichaam invloed heeft op een gezonde geest, èn andersom, ondervind ik dagelijks. Ik heb ontdekt dat levensvreugde om de hoek ligt en dat daarbinnen ups en downs gewoon mogen bestaan.

Weer fit, energiek – en van binnen vrij – je leven leven vanuit aanvaarding dat NIETS stil staat!

Ruimere adem, diepere ontspanning

Met yogabeoefening en meditatie breng je jezelf in balans: krachtig èn kwetsbaar. Je (eventueel) opgejaagde gevoel verandert in rustige concentratie.
Ontspanning en innerlijke vrijheid integreer je in jouw dagelijkse (drukke) leven.
Burnout en depressie verliezen aan invloed op je leven, zodat je weer gaat genieten en beseffen dat je de mensen om je heen dan ook meer ruimte geeft om te genieten.

Meer veerkracht

Tijdens de les doe je wat je kunt en je tast je grenzen liefdevol af. Je hoeft geen wedstrijd te winnen.
Lichamelijk word je leniger en ook krachtiger. Sportief gezien word je minder blessuregevoelig. Ook geestelijk ondervind je meer veerkracht. In je mind ben je eveneens minder blessuregevoelig. Je weerbaarheid vergroot door zelfinzicht. Je beseft dat niets vast staat en een mentaal veerkrachtige houding daarom uiterst welkom is in je dagelijks leven.

Meer aanvaarding, compassie naar je omgeving vanuit liefdevol thuis zijn in jezelf

‘Voelen’ – en luisteren naar innerlijke processen – wordt jouw leidraad.
Liefde geef je ruimte ten koste van treurige en paniekerige gedachten.
Ervaringen uit een moeilijke jeugd die jou een geblokkeerd gevoel geven, leer je aanvaarden als onvermijdelijk onderdeel van je verleden. Schuldgevoelens leer je doorzien voor wat ze waard zijn en laat je oplossen of transformeren naar een reëel beeld. Vergeving van jezelf en anderen ervaar je als helend. Je stelt je open naar anderen zonder afhankelijk te zijn van hun waardering. Stel je deze innerlijke vrijheid eens voor ☺: jij gaat stralen!

Ervaringen van mijn klanten

Wat ben ik blij met je podcast over een goede lichaamshouding. Zoals je weet is mijn bekkenbodem een aandachtspunt. Mede omdat ik een holle rug heb overgehouden aan het vele turnen op jonge leeftijd. Ik heb de neiging om naar voren te lopen en heb zo nu en dan last van hielspoor.
Oefenen en oefenen om te zorgen dat een goede lichaamshouding eigen gaat worden. Het stukje over aarden vond ik heel mooi gezegd.

Ik ben ook blij met de VIDEO’s. Veel plezier heb ik al van de STOELyogavideo. Als ik moe ben van mijn computerwerk, dan pak ik geregeld deze video van een half uurtje. Het bezorgt me steeds weer rust en een helder hoofd, waardoor ik met meer focus weer aan mijn werk ga. Na een drukke werkdag heb ik ook direct na ontvangst de video ‘Meditatieve meridianenstrekkingen’ gedaan: Heerlijk!

Ingrid Blom

Intensief Dynamische Hatha Yoga ( Poweryoga )

Op aanraden van een arts en een (mannelijke) collega heb ik me aangemeld bij Nelleke’s yogalessen. Ik wilde leren om minder gestresst door het leven te gaan en na veertig jaar intensief te hebben gesport de andere kant van lichamelijke inspanning ondervinden. Met veel genoegen heb ik een aantal jaren de lessen gevolgd van Nelleke die iedere keer weer anders zijn.
Naast een paar vaste items, zijn er steeds nieuwe oefeningen die weer een ander deel van je lichaam uitdagen. Alles wordt heel doordacht en deskundig benaderd. Ook door het praten over diverse belevingen ontstaat er een bepaalde bewustwording. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik minder stram ben, meer tot innerlijke rust kom en stabieler in het leven sta. Overigens maakt het feit dat ik één van de weinige mannen ben die aan yoga doet, helemaal niets uit.

Cees Catsburg

Dynamisch Intensieve en – Meditatieve Hatha Yoga

Kom nu kennismaken met mijn lessen. Hoe langer je wacht, hoe langer het duurt voordat je geniet van de bevrijdende effecten van yogabeoefening

Mijn yogalessen ademen een open sfeer waarbinnen jij jezelf kunt zijn. Van jou vraag ik een ontwikkel-gierige houding. In elke les komen de beginselen aan bod van de Yoga Filosofie, die onverbrekelijk is verbonden met lichamelijke (Hatha) Yogabeoefening.
Denk je geen tijd te hebben? Juist dàn is Yoga en Meditatie de weg!

Neem nu twee proeflessen en ervaar een nieuwe aanzet tot vitaliteit, echte ontspanning en een verruimd gevoel in hoofd en hart. Gun jezelf dit cadeau.
(BONUS bij lidmaatschap: maandelijks toegang tot een nieuwe Yogales op VIDEO, en toegang tot podcasts)

Intensief dynamische Hatha Yoga (meer YANG-gerichte Poweryoga)

Fysiek uitdagende, statische en dynamische houdingen gebaseerd op Ashtanga yoga (poweryoga) en kundaliniyoga: staande buigingen, strekkingen, balansen, draaiïngen van de romp (torsies), liggend op de buik of rug en achteroverbuigingen. Veel aandacht is er voor de ademhaling.
Yoga is uitsluitend Yoga wanneer er YANG en YIN-aspecten zijn. Voor YIN is tevens aandacht. We eindigen altijd met een regulerende eindontspanning en/of meditatie.
Fijn om deze lessen te combineren of af te wisselen met de meer YIN-gerichte lessen op vrijdagochtend. Toelichting op de begrippen YANG en YIN: zie Veelgestelde Vragen.

Lestijden:
Dinsdagavond: van 19.00 tot 20.15 uur (inloop vanaf 18.50 uur)
Dinsdagavond: van 20.30 tot 21.45 uur (inloop vanaf 20.25 uur)

Waar:
Kanaalweg 37, 2903 LR Capelle aan den IJssel (gratis parkeren na poortje door gaan).

Kundalini Yoga

Alle fysieke yogavormen zijn ‘familie’ van elkaar. Kundalini is de levenskracht die in je lichaam aanwezig is en die je door oefeningen en meditaties tot ontwaking brengt. Dit element speelt een belangrijke rol bij AL mijn yogavormen.

Specifieke Kundalini Yogalessen zijn soms actief en dynamisch, soms rustig en met aandacht naar binnen gekeerd. Vaak maak ik gebruik van muziek en soms van een stevige beat ter ondersteuning van de oefeningen. In- en ontspanning wisselen elkaar soepel af.

De Kundalini Yogalessen geven eenvoudige technieken waarvan iedereen kan genieten, ongeacht zijn of haar leeftijd of fysieke gesteldheid. Het gebruik van je stem en ontspanning van je keel worden geactiveerd bij het zingen van melodieuze mantra’s wat een onderdeel is van deze lessen.
Al met al: deze lessen geven je vitaliteit, vrolijkheid en helderheid van geest.
Kijk voor meer details over deze lessen bij Veelgestelde vragen en de Inspiratie-blogs.

Lestijden:
Donderdagavond: van 18.30 tot 19.45 uur (inloop vanaf 18.20 uur)
Donderdagavond: van 20.00 tot 21.15 uur (inloop vanaf 19.55 uur)

Waar:
Reigerlaan 165, 2903 LG Capelle aan den IJssel

Meditatieve Hatha Yoga (meer YIN-gericht)

Verstillende en tevens krachtig werkende Hatha yogahoudingen die elkaar rustig afwisselen: staande buigingen, strekkingen, balansen, draaiingen van de romp (torsies), liggend op de buik of rug en achteroverbuigingen, ook ademoefeningen met aandacht voor het vanzelfsprekende ademen.
We blijven regelmatig langer in een houding om de YIN-kant goed te ervaren. Yoga is uitsluitend Yoga wanneer er YANG en YIN-aspecten zijn. Voor YANG is tevens aandacht. Het woord ‘Hatha’ staat – kort gezegd – voor lichamelijke statische en dynamische oefeningen.
We eindigen altijd met een regulerende eindontspanning en/of meditatie.

Fijn om deze lessen te combineren of af te wisselen met de meer YANG-gerichte lessen op dinsdagavond.

Lestijden:
Vrijdagochtend: 09.00 tot 10.15 uur
Vrijdagochtend: 10.30 tot 11.45 uur

Waar:
Kanaalweg 37, 2903 LR Capelle aan den IJssel (gratis parkeren na poortje door gaan).

Stoel Yoga (tot nader order uitgestelde lessen i.v.m. coronamaatregelen).

Fysiek rustige yoga-oefeningen op de stoel maar ook staande oefeningen, alle gericht op het beweeglijk houden van de gewrichten, versterking van de spieren en verbetering van de ademhaling. Ook korte meditaties.

Deze lessen zijn met name geschikt als je moeilijk op de grond kan zitten en van de grond kan opstaan, bij artrose en evenwichtstoornissen.

Wetenschappelijk onderzoek in Amerika heeft aangetoond dat Stoelyoga de spieren versterkt, de gewrichten soepeler maakt, spanningen vermindert en de motoriek verbetert, zodat de kwaliteit van leven aanzienlijk kan verbeteren.

Lestijden:
Dinsdagmiddag: 14.30 tot 15.30 uur

Waar:
Zorgcentrum De Vijverhof, Reigerlaan 251, 2903 LJ Capelle aan den IJssel

De Meditatieve lessen zijn fysiek rustig en toch krachtig in hun werking en meer innerlijk gericht. Dit geldt ook voor de STOEL Yoga. De Intensief Dynamische lessen zijn fysiek uitdagender en meer naar buiten gericht. Kundalini Yoga is een dynamische bijzonder vitale yogavorm.

Ga bij twijfel over je gezondheid even langs de huisarts.

Ik geef persoonlijke aanwijzingen en begeleiding, ook tijdens de groepslessen.

Ik ben benieuwd naar je vragen

Veelgestelde vragen

Wat zijn de belangrijkste voorwaarden om les te nemen bij Yoga Capelle?
  1. Er is € 10 inschrijfgeld.
  2. De contributie geldt ook tijdens de schoolvakanties, behalve tijdens de zomervakantie.
  3. De contributie voor de wekelijkse lessen dient maandelijks bij vooruitbetaling te worden voldaan aan het einde van iedere maand voor de daaropvolgende maand. Desgewenst is contante betaling mogelijk.
  4. Gemiste lessen kunnen na overleg met de docent binnen twee maanden worden ingehaald.
  5. Voor een telefonisch of per email afgesproken losse les die door de klant binnen 24 uur wordt afgezegd, blijft de klant betalingsplichtig.
  6. Restitutie van lesgeld is bij uitzondering en na overleg met de docente mogelijk.
  7. Bij lidmaatschap is er een opzegtermijn van één kalendermaand.
  8. Opzeggen van je lidmaatschap kan per email. De betaalde opzegtermijn van een kalendermaand geldt het hele jaar door, dus ook tijdens de zomervakantiemaanden. Dit houdt in dat je bij opzegging op enig moment de rest van die maand plus de eerstvolgende LESmaand contributie bent verschuldigd. In die lesmaand kun je uiteraard dan nog lessen blijven volgen.
  9. Nadere praktische informatie ontvang je per email na je inschrijving.
Kan iedereen deelnemen aan de lessen en zijn er beginners- en gevorderden lessen?

De lessen staan open voor iedereen vanaf ongeveer 16 jaar.

De lessen zijn in principe geschikt voor iedereen en je voert de oefeningen uit naar eigen mogelijkheden. Of je nu stijf of al leniger bent: er is geen competitie met anderen. Je leert in de lessen op een gezonde en vanzelfsprekende manier een soort ‘competitie’ met jezelf aan te gaan.

Ga bij twijfel over je gezondheid even langs de huisarts of je specialist.

Ik twijfel over deelname aan groepslessen of één op één coaching.

Bel me op als je met deze vraag zit. Dan gaan we samen na waar je behoefte precies ligt, wat je mogelijkheden zijn en of één op één coaching bij jou zou passen. Het kan ook werken als springplank naar de groepslessen.

Wat IS yoga eigenlijk? En ik ben benieuwd naar meer details van de yogalessen en filosofie.

Yoga is een Ervaringswetenschap. In mijn inhoudelijke blogs kun je van alles te weten komen over (mijn ervaring met) Yoga en Yogagerelateerde onderwerpen. Regelmatig komen er nieuwe blogs bij over allerhande onderwerpen. Begin 2021 is er een transitie van inhoudelijke BLOGS vanuit mijn oude website Yoga Capelle naar deze website. Het kan dus zijn dat je hier nog misgrijpt. Dan vraag ik je om even geduld te hebben.

Moet ik thuis ook oefenen, of is éénmaal per week naar les gaan voldoende?

Thuis oefenen is heel goed om tot snellere resultaten te komen van je yogabeoefening. Wanneer je de discipline hebt om wekelijks alle lessen te volgen en kun je er thuis lastig toe komen om te oefenen, werkt dit ook goed. Twee keer per week les nemen is uiteraard nog effectiever. Je zult begrijpen dat alles wat jij zelf inzet in jouw eigen ontwikkeling, jouzelf ten goede komt.

Fusion Hormoon Yoga: Voor wie is deze yogavorm bedoeld?

De naam Hormoon Yoga lijkt de zoveelste naam voor ‘gewoon’ Yoga, want Yoga beïnvloedt sowieso ons hormoonstelsel. Toch dekt deze naam de lading, omdat alle oefeningen zijn gericht op de inwendige geslachtsorganen (eierstokken), de bijnieren, de schildklier en de hypofyse.
Vrouwen vanaf 35 jaar kunnen al baat hebben bij de oefeningen-reeks vanuit de Hormoonyoga. Ook mannen halen voordelen uit de serie.

Thuis oefenen is noodzakelijk om tot goede resultaten te komen. Al na een paar dagen zul je de effecten waarnemen: je voelt je vitaler en helderder. Je hormonen worden happy’.
Ontdek meer over Fusion Hormoon Yoga en voor wie deze yogavorm een aanrader is in mijn blog.

Wanneer kan ik instromen in Zwangerschapsyoga, al of niet met partner?

Je kunt je aanmelden vanaf de 21e week van je zwangerschap. Wanneer je ruim voor je bevallingsdatum wilt les nemen, is het aan te raden om met tussenpozen van enkele weken nog één of twee lessen te nemen. Het is fijn als je nog hebt kunnen oefenen in een les die niet al te ver af ligt van je bevallingsdatum.
In de partnerles wordt geoefend met: de ademhaling en het persen. Je leert gebruik te maken van drukpunten en eenvoudige massagetechnieken: prettig voor in de zwangerschap maar zeker ook bij de bevalling tijdens de ontsluitingsfase.

Kan ik vrij kiezen tussen een lidmaatschap en een strippenkaart?
  • Bij een lidmaatschap met slechts één maand opzegtermijn, neem je de benodigde tijd om door te ontwikkelen met inzet naar jezelf en de groep.
  • Een strippenkaart is mogelijk voor de wekelijkse yogalessen. Er is een recht op 8 lessen, af te nemen binnen 12 LESweken.
  • De strippenkaart koop je voorafgaand aan je eerste les.
  • Losse lessen zijn slechts incidenteel mogelijk.
Gaan de wekelijkse lessen door in de schoolvakanties en tijdens reguliere feestdagen?

In principe zijn er GEEN lessen tijdens de schoolvakanties, tenzij er een aanbieding is in de vorm van extra workshops, of afgesproken lessen in het kader van mijn andere yogavormen: Privé-coaching, Fusion Hormoon Yoga, Kundalini Yoga, Yoga voor Zwangeren.
De schoolvakanties voor REGIO MIDDEN NEDERLAND kun je online vinden. Ik houd me vrij strict aan deze data. Er zijn GEEN lessen tijdens de meeste Nederlandse formele Feestdagen. Op Goede Vrijdag kan de les WEL zijn ingepland, omdat dit geen reguliere vrije dag meer is.

In ieder geval communiceer ik tijdig met mijn groepen over de data van de lessen, wanneer hierover onzekerheid kan zijn.

WELKE lichamelijke klachten kunnen verdwijnen door Yogabeoefening?

Veel vage gezondsklachten nemen af. Hier volgt een ONVOLLEDIGE opsomming van lichamelijke klachten die door yogabeoefening worden ‘aangepakt’:

Slechte houding / hielspoor voorkomen / achillespeesklachten voorkomen / stram bewegen / blessuregevoelig / Kortademig / Astmatisch / Hoofdpijn (echte migraine is een lastige) / Rugpijn / Nekpijn / schouderklachten / beginnende RSI / stofwisselingsklachten (buik, maag, darmen) / overgewicht / osteoporose / stress in het lichaam waardoor pijn …

Wanneer klachten niet verminderen en/of er contra-indicaties zijn, kunnen resultaten vooralsnog uitblijven. In die gevallen kunnen we de oefeningen aanpassen, zodat je wel yoga kunt blijven beoefenen. Ga bij twijfel langs je huisarts of specialist. Als je graag yoga wil blijven doen ondanks het afraden door de specialist, neem contact met me op. Dan bespreken we dit. Er zijn altijd mogelijkheden op yogagebied: al was het maar alleen in je denken!

N.B. Vermeld altijd je medicijngebruik voordat je les gaat nemen.

Zijn er ook online yogalessen?

Er zijn (nog) geen LIVE online yogalessen. Wel krijgen cursisten op dit moment al de beschikking over video-opnames van een serie yogalessen. Over online lessen en hoe hier mee verder, ben ik aan het nadenken hoe dit vorm te geven.

Wat betekent Yang en Yin ?

Heel in het kort: Bij YOGAbeoefening wordt gewerkt met polen Yang en Yin, die onlosmakelijk bij elkaar horen, zoals ook IN- en UITademen, bovenspanning en onderspanning met – voor iedereen zelf te ontdekken – de ontspanning!
Ik geef meer YANG-gerichte lessen (actief, naar buiten gericht, “bovenspanning” zoekend, mannelijk!). En er zijn meer YIN-gerichte lessen (verstillend, naar binnen gericht ontvankelijk, “onderspanning” zoekend en vrouwelijk).

Fusion Hormoon Yoga: voor wie niet geschikt?

Vrouwen met hormoongevoelige borstkanker en ernstige endometriose. Bij aanvang van de workshop wordt bepaald aan de hand van een vragenlijst of Hormoon Yoga voor jou de juiste keuze is.

KUNDALINI Yoga. Vertel me meer hierover.

Kundalini Yoga wordt vaak de moeder van de yoga genoemd omdat kundalini-energie aan de basis ligt van alle vormen van yoga. Er is veel dynamiek in deze yogavorm. De POWER van YOGA speelt een grote rol met veel ontspanningsmomenten tussendoor.
We werken met mantra’s en mantramuziek tijdens de les, handhoudingen en kriya’s. Kriya’s zijn series oefeningen die bij elkaar horen om een bepaald effect te bewerkstelligen. In mijn blog over Kundalini Yoga kun je meer inhoudelijke informatie vinden.

Zwanger? Wat houdt de ZwangerschapsYoga in?

Yoga voor zwangeren richt zich op meditatieve en spierversterkende Hatha yoga-oefeningen met items hoog in het vaandel als: Ontspanning, Ademhaling, Besef van je uiterlijke en innerlijke houding, Bevallen en het Persen.
Ook begeleidingstips door je partner of andere persoon: een partnerles is aan te raden.

In de lessen wordt geleerd om:

  • zo volledig mogelijk te ademen met veel aandacht voor de vanzelfsprekendheid van het ademproces
  • op zo natuurlijk mogelijke wijze te leren werken met de sterke persdrang met behulp van doeltreffend gebruik van de adem, de ademhalingsspieren en het middenrif
  • je bewust te worden en te blijven van een ontspannen en toch krachtige lichamelijke houding
  • om te gaan met pijn en spanning
  • thema’s in de partnerles: 1) de ademhaling en het persen. 2) gebruik maken van drukpunten en eenvoudige massagetechnieken: prettig voor in de zwangerschap maar zeker ook bij de bevalling tijdens de ontsluitingsfase

Behalve aandacht voor een ontspannen innerlijke houding heb ik oog voor bewustwording van een juiste lichamelijke houding om het bekkengebied en de rug te versterken cq. te ontlasten. Ontspanning met een effectieve ademhaling, inzicht en ontstressen zijn sleutelwoorden.

Ervaringen van mijn klanten

Enkele jaren geleden heb ik kennis gemaakt met de yogalessen van Nelleke. Nelleke is een heel prettige yogadocente die bij iedere les ongeveer tien minuten stil staat bij de betekenis van haar les. Ik kreeg hierdoor de juiste balans tussen het denken en voelen. De stress die ik in mijn dagelijkse leven ervaar kan ik hierdoor beter beheersen. Haar lessen hebben mijn gezondheid, fysiek en mentaal enorm verbeterd.

José Disario

Hatha Yoga en Kundalini Yoga

Na enige tijd inlezen over yoga besloot ik yogalessen te nemen bij Yoga Capelle. Dat beviel meteen heel goed. De yogalerares Nelleke Slotboom geeft mooie lessen. De lessen beginnen met yogafilosofie, daarna doen we vele oefeningen en tot slot een ontspanning of meditatie.
Door deze lessen voel ik mij kalm worden en heb tegelijkertijd veel energie. De lessen hebben allerlei effecten in het dagelijks leven. Ik heb meer aandacht bij mijn werkzaamheden. Ik loop actiever en adem beter en bewuster. Ik voel mij fitter en ben leniger geworden.
Belangrijk voor mij is ook dat ik als het ware vanzelf diepere inzichten ontwikkel.
Noot: Jos is leraar op een basisschool en volgt sinds november 2018 tweemaal per week lessen: Intensief Dynamische lessen op dinsdag die hem de rest van de week veel energie geven. De Meditatieve Hatha Yoga op vrijdag om rustig en gecentreerd het weekend in te gaan.

Jos Verouden

Intensief Dynamische Hatha Yoga ( Poweryoga ) EN Meditatieve Hatha Yoga

Fitter, leniger en rust in je hoofd.

Ook inzicht in innerlijke vrijheid, zodat je bij jou passende levenskeuzes kunt maken.

Schrijf je in op mijn mailinglijst en ontvang gratis mijn podcast "De weg naar een krachtige en tevens ontspannen lichaamshouding"

Controleer je e-mail om de podcast te downloaden!